باطری ماشین شارژی

باطری ماشین شارژی

انواع باطری های موتور و ماشین شارژی، دزدگیر، کرکره برقی، ویلچر، دور بین مدار بسته و …

باتری ماشین شارژی کودک
ماشین‌های شارژی کودک، بنابر تعداد موتوری که دارند به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. درنتیجه با توجه به نوعی که دارند از باتری‌های متفاوتی هم استفاده می‌کنند. تفاوت این باتری‌ها در عدد ولتاژ و آمپرشان است.

باتری ماشین شارژی کودک، علاوه­ بر اینکه با توجه به آمپر و ولتاژ تقسیم بندی می‌شوند؛ در دو مدل کلی لیتیومی و سیلد اسید هم وجود دارند.
باتری سیلد اسید
باتری‌های سیلد اسید را ­به­ عنوان باتری‌های خشک، اتمی و یا ژله ای هم می‌شناسند. ابعاد و وزن این باتری‌ها، بزرگتر از باتری‌ موتور شارژی کودک لیتیومی است. سیلد اسید علاوه‌بر موتور و ماشین‌های شارژی در وسایل دیگری هم کاربرد دارد. برخی از این کاربردها عبارتند از سیستم یو پی اس سرور، باتری آسانسور و باتری ویلچر برقی.

باتری ماشین شارژی کودک لیتیومی
باتری‌های لیتیومی معمولاً برای ماشین و موتور شارژی‌های کوچک‌تر استفاده می‌شوند چرا که ابعاد نسبتاً کوچکی دارند. باتری‌ ماشین شارژی کودک از نوع لیتیومی، عمر بسیار بیشتری نسبت به نوع اسیدی دارند و از کیفیت بالاتری هم برخوردارند. با این وجود به دلایلی، محبوبیت کمتری دارند. برخی از موارد عدم محبوبیت باتری لیتیومی در ادامه بیان شده است.

قیمت باتری‌ ماشین شارژی کودک نوع سیلد اسید، پایین‌تر از نوع لیتیومی آن است.
مقاوت داخلی باتری‌های سیلد اسید بسیار بالاتر از باتری لیتیومی است.
با توجه به محبوب نبودن باتری لیتیومی، تهیه‌ی باتری ماشین شارژی کودک نوع خشک بسیار راحت‌تر است.
6 نکته برای خرید باتری ماشین و موتور شارژی کودک
باتری‌های این وسایل بازی قابل تعمیر نیستند و درصورت آسیب دیدن باید تعویض شوند. بنابراین لازم است که در خرید باتری موتور شارژی کودک، دقت زیادی شود تا نیازی به هزینه دوباره نباشد. 6 نکته‌ای که در ادامه ذکر می‌شود، درهنگام خرید باتری موتور و ماشین شارژی بسیار کارآمد خواهد بود.

1. تاریخ تولید باتری
در صورتی که از تاریخ تولید باتری ماشین شارژی کودک، زمان زیادی گذشته باشد اما از آن استفاده‌ای نشده باشد، عمر آن کوتاه خواهد شد. گاهی در این مواقع برای رفع مشکل اُفت ولتاژ، با استفاده از یک شارژر قوی‌تر به باتری شوک می‌دهند. هرچند در بعضی موارد، باتری شروع به کار می‌کند اما به­ طور کلی این باتری عمر زیادی نخواهد داشت.

2. شارژر مناسب
شارژر باید فابریک و متناسب با باتری و ولتاژ آن انتخاب شود. در صورتی­که ولتاژ باتری کمتر از ولتاژ شارژر باشد، باتری هیچ وقت به طور صحیح به ولتاژ نامی نمی‌رسد درنتیجه اضافه‌تر شارژ می‌شود. در نهایت هم موجب خراب شدن باتری خواهد شد.

3. پلاریته شارژر
در باتری ماشین شارژی کودک دو قسمت مثبت و منفی وجود دارد که به آنها پلاریته می‌گویند. در صورتی که در هنگام شارژ، درانتخاب این جهت‌های مثبت و منفی اشتباهی صورت پذیرد، باعث سوختن شارژر می‌شود. اما اگر شارژرها محافظ داشته باشند این اتفاق رخ نمی­دهد.

4. نوع موتور
همان­طورکه پیش‌تر گفته‌شد، قیمت باتری‌ موتور شارژی کودک با توجه به نوع آن تعیین می‌شود. علاوه‌بر این، نباید فراموش شود که باتری باید مطابق با نوع موتور انتخاب شود.

5. ولتاژ نامی و ظرفیت باتری
ولتاژ که مقدار آن با واحد ولت (Volt) بر روی باتری مشخص شده ‌است، باید متناسب با باتری قبلی که در ماشین شارژی استفاده شده، انتخاب شود. این موضوع در مورد ظرفیت باتری هم صدق می‌کند. ظرفیت باتری در واقع آمپر آن است که هرچه مقدار آن بیشتر باشد زمان کارکرد ماشین هم افزایش پیدا می‌کند.

6. خرید بدون واسطه
طبیعی است که درصورت وجود واسطه، قیمت باتری ماشین شارژی کودک بالاتر خواهد بود. شما با وب­‌‎سایت رسمی ایولتکس خریدی بدون واسطه را تجربه خواهید کرد.

فروشگاه باطری طارمی در کرج
02633552644 02633552664
09121395746 09120282830
واتساپ فروشگاه: 09352863736
اینستاگرام : pars.battery@
سایت فروشگاه : www.parsbatri.ir