باطری تیبا در کرج

باطری تیبا در کرج

باطری تیبا

خودروی تیبا محصول گروه سایپا در واقع نسخه به روز شده پراید می باشد که خودرو باطری فابریکی که کارخانه از ابتدا بر روی خودروی تیبا سوار میکند باطری 50 آمپر باکس بزرگ می باشد که این آمپراژ به سفارش خود کارخانه تولید می شود و روی خودروها نصب می گردد مشتریان محترمی که از انواع خودروهای تیبا استفاده می نمایند می توانند علاوه بر باطری 50 آمپر باکس بزرگ امپراژ دیگر از جمله باطری 55 آمپر و باطری 60 آمپر را هم انتخاب نموده و روی خودرو سوار کنند.

آمپراژ مناسب

برای خودروهای تیبا می توان از انواع برندهای موجود در بازار در آمپراژ متنوع از 50 آمپر باکس کوچک تا 60 آمپر استفاده نمود اما برای اینکه کامپیوتر خودرو از ابتدا با باطری 50 آمپر تعریف شده است لزومی به استفاده از باطری های آمپراژ بالا نمی باشد، اما در صورت داشتن لوازم برقی ( سیستم صوتی ، سیستم روشنایی و… )  می توان از باطری های آمپراژ بالا استفاده نمود.

50 آمپر برنا باطری برند جنرال

50 آمپر وایا باطری برند دوون

50 آمپر سپاهان باطری برند ZB

50 آمپر پاسارگاد باطری برند لیدر

50 آمپر صبا باطری برندهای متنوع وجود در بازار

چطور تشخیص دهیم باطری خودرو معیوب است؟

زمانی که استارت زدیم و برق آمپر باطری قطع شد در وحله اول تست سر باطری خودرو را انجام می دهیم و بررسی می نماییم که سرباطری های خودرو شل و زیاد از حد سفت نباشد. یا سرباطری ها سولفاته بسته باشند در صورتی که از سرباطری  ها مطمئن شدیم متوجه می شویم که مشکل از باطری است و در این صورت نیاز به تعویض باطری می باشد.

دلایل نشان دهنده معیوب بودن باطری:

دفرمه شدن باطری (باد کردن دو طرف باطری)

سفید شدن چشمی باطری (چشمی باطری در حالت عادی سبز می باشد و در صورت معیوب بودن باطری چشمی سفید می شود.)

نکته قابل توجه : اگر دینام خودرو در حالت شارژ بیش از حد مجاز باشد باعث خشک شدن کلسیم ( آب اسید ) باطری می شود و باعث سوختن صفحات باطری می گردد.

کارشناس فروشگاه پارس باطری: آقای مهدی عباسی